
Alle har følelser. Og god kommunikasjon skal treffe følelsene. Enten det handler om reiseliv, møbler, maritim næring eller politikk. – Uansett hva vi skal kommunisere, så må vi treffe hjertene, sier daglig leder Kristin Bjånes i Peil.
Peil er et strategisk kommunikasjonsbyrå med spesialkompetanse innen merkevarebygging, design og digital kommunikasjon. Nå er de nytt medlem i Næringsforeninga.
Siden etableringen i 2022 har de forankret seg som et ledende kommunikasjonsmiljø i regionen, med kunder som spenner fra maritim teknologi til reiseliv og offentlig sektor.
– Vi startet med en visjon om å skape et fagmiljø i Ålesund som kunne matche de store byråene i de største byene, og derfor fusjonerte designbyrået Ellemelle med reklamebyrået merk. I dag er vi ti ansatte med bredspektret kompetanse, og vi har kunder over hele landet, forteller Kristin.
Byrået har markert seg med strategisk kommunikasjon som bygger på grundig innsikt og en helhetlig tilnærming til kundenes behov.
– For oss handler kommunikasjon om å forstå hvordan alle brikkene i puslespillet passer sammen. Vi jobber tett med kundene våre for å finne deres unike plass i kommunikasjonslandskapet, og utvikler løsninger som gir resultater over tid, forklarer hun.
Peil har bygget opp en kundeliste med profilerte aktører som TAFJORD, Sparebanken Møre, Seaonics, Normoria og flere destinasjonsselskaper. De legger vekt på å kombinere lokal forankring med internasjonal kompetanse.
– Vi er stolte av å ha bygget opp et fagmiljø i Ålesund som leverer i toppklasse. Samtidig er vi ydmyke for tilliten kundene våre viser oss når de velger oss som strategisk samarbeidspartner, sier Kristin.
– Det spesielle med teamet vårt er at vi kombinerer kreativ kommunikasjon med strategisk forretningsforståelse. Alle hos oss har arbeidet strategisk med både maritim næring, reiseliv, møbel og alt i mellom. Vi er like opptatt av å se det store bildet som de små detaljene.
Som nye medlemmer i Næringsforeninga ser Peil fram til å knytte nye kontakter og bidra til verdiskaping i regionen.
– Vi tror på verdien av sterke nettverk og kunnskapsdeling. Næringsforeninga er en viktig møteplass der vi kan bli kjent med flere av de spennende virksomhetene i regionen, og samtidig dele av vår kompetanse, avslutter Kristin.