
Vi står klare til å lansere juleversjonen av omdømme- og rekrutteringsfilmen "Hjem til Sunnmøre". Filmen er skapt for våre medlemmer, og skal være et felles verktøy for å bygge stolthet og få flere til å flytte hjem. Nå håper vi at dere både tar den i bruk, og blir med på å løfte den ut i verden. Når vi trykker "play" 19. november, vil vi nå flest mulig som har hjerte for Sunnmøre. For skal vi lykkes med tidenes viktigste oppgave, å sikre fremtidens kompetanse, må hele regionen dra sammen.
Før sommeren gjennomførte vi en medlemsundersøkelse. Det som toppet listen over det som opptar dere aller mest, var omdømmebygging og rekruttering. Å finne riktig arbeidskraft er høyt på agendaen hos mange, og derfor er vi glade for at Hjem til Sunnmøre-filmen snart er klar. Med denne vil vi gi hovedmålgruppen vår flere gode grunner til å vurdere Sunnmøre som hjem- og arbeidssted.
Filmen retter seg først og fremst mot unge mellom 18 og 45 år som har tilknytning til Sunnmøre, men som bor andre steder i landet eller i verden. Vi ønsker spesielt å nå kvinner, som ofte legger sterke føringer for hvor par og familier slår seg ned.
Men også de som allerede bor på Sunnmøre, næringslivsledere og andre aktører er viktige målgrupper, for deres stolthet og engasjement gjør dem til sterke ambassadører for regionen.
Filmen er laget som et felles prosjekt uten bedriftslogoer, slik at alle medlemmer kan bruke den. Vi oppfordrer dere til å:
🙌 Bruke filmen på rekrutteringsmesser og arrangementer
🙌 Legge den på egen hjemmeside
🙌 Bruke den i stillingsannonser: Video gjør rekrutteringen mer levende og attraktiv
Etter premieren 19. november vil filmen bli tilgjengelig på Næringsforeningas hjemmeside, og vi vil dele kortversjoner på LinkedIn, Facebook og Instagram. Om du ikke følger oss allerede; gjør det nå!
Her kommer dugnadsånden inn: Vi trenger at dere deler videre disse innleggene med deres nettverk og følgere. Jo flere som ser filmen, desto større effekt får vi. Sammen kan vi bidra til å styrke Sunnmøres omdømme og tiltrekke oss mer av kompetansen som vi trenger.
Vi kommer til å kontakte alle medlemsbedriftene våre direkte når filmen er klar for å deles, og håper at dette kan sette i gang en skikkelig delingsdugnad.
